DRIJFVERENSHOW

WELKE KLEUR BENT U?

De Drijfverenshow is een korte cursus in de vorm van een interactieve theatershow. In deze voorstelling wordt de drijfverentheorie van Clare W. Graves uitgelegd. Drijveren worden gekoppeld aan kleuren. Dit alles op basis van een analyse van Profile Dynamics ®. Het is een theatershow met snelheid, humor, theorie, kleur, muziek, licht, spel, een test, vraag en antwoord. De keuze van ons om de cursus in deze vorm te geven, heeft te maken met efficiëntie en effectiviteit. Het is gebleken dat de bezoekers (cursisten), de inhoud direct oppakken en langer onthouden. De voorstelling wordt bij voorkeur gehouden vanaf 50 tot 400 deelnemers.

Waarom de Drijfverenshow

Wij denken het gebruik van drijfveren binnen organisaties makkelijker toepasbaar te kunnen maken met onze drijfverenshow. Het gebruik van drijfveren wordt sneller toegepast, het aanleren van de benodigde basiskennis is leuker, eenvoudiger en blijft langer hangen. Dit alles zodat de cursisten en wij er energie van krijgen.

Ingredienten

We gebruiken methodieken en technieken uit zowel de marketing communicatie als de theaterwereld. Uit de marketing gebruiken we de nieuwsgierigheidsbenadering, framing, verankeringstechnieken. Uit  de theaterwereld gebruiken we dialogen, liedjes, sketches, kostuums, licht en geluid. We zorgen ervoor dat zowel auditieve, visuele als kinetisch ingestelde mensen aan hun trekken komen.

Wat is de Drijfverenshow

Het is een leuke opleiding die er voor zorgt dat je direct met drijfveren aan de slag kunt.

“Gesprekken in je team en bij de koffieautomaat zullen nooit meer hetzelfde zijn”

“Je koopt nooit meer een cadeau voor een ander juist omdat je het zelf graag wilde hebben”

“Je krijgt de sleutels tot succes in handen”

“Leerzaam, leuk en zet je aan het werk”

“Het is horen, zien en beleven”

De drijfverenshow is gebaseerd op de testen en analyses van Profile Dynamics. Deze persoonlijke analyses zijn gebaseerd op de theorie van Clare W. Graves. Het is een echte wetenschap die tevens is geverifieerd tegen de Big-Five. In een organisatie maken wij ook overzichten van team- en organisatieprofielen.

profile-dynamics

Sleutels tot succes

Niet alleen geeft de organisatie een geweldig cadeau om al haar werknemers meer inzicht te geven in zichzelf, ook in teamverband ontdekt men de sleutels tot succes om er daadwerkelijk direct mee aan de slag te gaan.

Inzicht en begrip

Geen enkel profiel is gelijk, elk profiel gebaseerd op drijfveren is anders. Wanneer iedereen binnen de organisatie weet wat de ander wil, wat ze vinden en hoe ze denken, ontstaat er grotere kans op begrip. Weet jezelf wat jou drijfveren zijn dan kom je tot verdere verdieping van dit inzicht.

Communicatie

Deze verloopt volgens Clare W. Graves op de hoogst gemeenschappelijke ontwikkelde waarde. Met andere woorden zoek deze kleur op en communiceer in de daarbij behorende kenmerken. Dit zorgt voor begrijpelijke en snellere communicatie, omdat je immers elkaars taal spreekt.

Samenwerking

In de taaktoewijzing binnen een team, kun je gebruik maken van de best passende drijfveren voor iedere taak. Hierdoor heb je de mogelijkheid om mensen in hun kracht te zetten. Nu kan er beter en efficiënt worden samengewerkt!

Diversiteit

Bij de samenstelling of herschikking van een team, kun je aandacht geven aan de noodzakelijke diversiteit aan waarden (kleuren). De verdeling van kleuren en mate van diversiteit is afhankelijk van de taakstelling van het team.

Try-out show

0
Aantal projecten
0
Kopjes koffie
0
Gevonden drijfveren

Drijfverenshow boeken?

Maak vrijblijvend een afspraak of vraag om een offerte.